Træningsproram der virker – Det skal du vide

Leder du efter et træningsprogram der virker, fordi du gerne vil opnå resultater med din træning. Der findes mange gratis træningsprogrammer derude, problemet med dem, er bare at de ikke er skræddersyet til dig, og dermed ikke tilpasset dig, dit niveau og dit mål. Det kan godt være man foretrækker et gratis træningsprogram, men kvalitet det koster, og det er det samme når det gælder et træningsprogram.

Så vil man gerne have et træningsprogram der virkelig virker, og så er tilpasset en, så bør man købe et skræddersyet træningsprogram. Der findes mange der laver træningsprogrammet, men niveauet af der forskellige træner svinger utrolig meget. Det der er vigtigt at kigge på her, er trænerens erfaring, certificeringer, uddannelse, hvordan personen selv ser ud og sørge for at få en opstartssamtale.

Opstartssamtalen, skal definere om man har kemi, for man kan få en nok så dygtig træner, men hvis kemien ikke er der, så bliver det bare ikke en succes. Det vigtigste er nemlig at træneren forstår dig, sætte sig ind i dig, din hverdag og hvordan du lever.

Bedste træningsprogram

Så for at få det bedste træningsprogram til dig, så skal du i dialog med en træner der forstår dig. Du skal gerne komme med en masse information til din træner, så han kan lave det der er bedst til dig. En træner kan også vær nok så dygtig, men at lave et træningsprogram til dig er ikke sikkert det er nemt. Han eller hun skal nemlig forstå dig, din krop, dit mål og hvordan du lever. For man kan lave et program der er nok så godt, men passer det ikke til dig, så vil du ikke få så meget ud af det.

Det vigtigste i alt indenfor træning og kost, er at det passer til dig, ellers nytter det ikke noget. Der er utrolig mange måder at gøre tingene på, og utrolig mange måder at opnå succes. Dog har nogle trænere en retningslinje de bruger, eftersom de har arbejdet med det i flere år, og generelt opnår succes med det påtværs af forskellige klienter. Det kan f.eks. være lowcarb og high fat, det kan være meget cardio, det kan være meget styrketræning og meget mere.

De forskellige trænere har bare forskellige måder at gøre tingene på, og det er bare ikke sikkert det altid virker. For kroppe fungere forskelligt og reagere forskelligt, og der er bare nogle der reagere godt på mange kulhydrater og meget styrketræning. For andre er lidt styrketræning og meget cardio vejen frem, samtidig med man får minimalt indtag af kulhydrater. Man skal prøve forskellige ting for at finde ud af hvad der er bedst for dig, for igen fører alle veje til rom, og der er mange måder der kan hjælpe dig i mål.